Gnäll gnäll gnäll

Jag ska göra en sak jävligt klart för er som inte verkar förstå vissa saker.
När du är singel så är du fri. Det betyder att du inte har några skyldigheter till någon annan utan det är bara du. Du kan dricka ihjäl dig om du vill, du kan träffa tusen tjejer/killar när och vart du vill, du gör precis som du vill för du har ingen att stå till svars till.
När man gifter sig är det som livet gör en 360, allt förändras. Nu handlar det inte bara om dig själv utan en person till, din andra hälft. Där man har rättigheter och skyldigheter, där du har ansvar för två personer och där du faktiskt inte kan göra PRECIS allt du gjorde innan du gift dig.
Respekt, kärlek, förståelse och kommunikation är DINA skyldigheter. Det är något du måste ge till din partner för att även få tillbaka det.
Ingen förbjuder alkohol, så länge det inte är överdrivet. Ingen förbjuder umgänge, så länge du inte är otrogen. Två personer blir ett, dom BÅDA bestämmer om saker och båda respekterar ens åsikter.
Att höra "ååååh du är så annorlunda nu när du gift dig"  är det keffaste jag hört.
No shit att man är annorunda, du är gift. Du BOR med en annan mänslig varelse.
Livet har sin gång sen om NI inte har kommit där jag och min man är, så är det inte mitt problem. Ni har liv, vi har liv. Get the fuck over it.
Jag ska göra en sak jävligt klart för er som inte verkar förstå vissa saker.
När du är singel så är du fri. Det betyder att du inte har några skyldigheter till någon annan utan det är bara du. Du kan dricka ihjäl dig om du vill, du kan träffa tusen tjejer/killar när och vart du vill, du gör precis som du vill för du har ingen att stå till svars till.
När man gifter sig är det som livet gör en 360, allt förändras. Nu handlar det inte bara om dig själv utan en person till, din andra hälft. Där man har rättigheter och skyldigheter, där du har ansvar för två personer och där du faktiskt inte kan göra PRECIS allt du gjorde innan du gift dig.
Respekt, kärlek, förståelse och kommunikation är DINA skyldigheter. Det är något du måste ge till din partner för att även få tillbaka det.
Ingen förbjuder alkohol, så länge det inte är överdrivet. Ingen förbjuder umgänge, så länge du inte är otrogen. Två personer blir ett, dom BÅDA bestämmer om saker och båda respekterar ens åsikter.
Att höra "ååååh du är så annorlunda nu när du gift dig"  är det keffaste jag hört.
No shit att man är annorunda, du är gift. Du BOR med en annan mänslig varelse.
Livet har sin gång sen om NI inte har kommit där jag och min man är, så är det inte mitt problem. Ni har liv, vi har liv. Get the fuck over it.

Kommentarer
Postat av: Storebror

Bra skrivet lillasyster.



Dock tror jag att det heter 180 och inte 360 eftersom man ju är på samma ställe som där man startade när man gör en 360 graders vändning. ;)

2011-09-10 @ 20:29:46
Postat av: Anonym

muy bien dicho,o mejor dicho escrito,asi es y punto estoy de acuerdo contigo hija mia.:=)

2011-09-10 @ 22:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0