Stranded

Jahap, så tog gasen slut. Mitt i duschandet. Skönt varmt vatten och plötsligt iskallt vatten över hela mig. Ännu en anledning till varför jag inte gillar Chile och inte skulle kunna bo här. Tydligen ska man ringa till ett företag som tar hand om all gas, så att dom skickar hit en ny tub men man ska också betala några tusen (i pesos) för det. Men jag har inte pengar till så vad gör jag nu då? Kusinen slutar 17.30 på universitet så jag måste nog vänta på henne? Men vi skulle ut så fort hon kom för att hälsa på morfar och morfars mamma. Vad gör jag? hann blöta ner håret fast utan shampoo eller något så håret är lika skarrig som innan. Typiskt min otur! Sitter nu här i sängen under en massa täcken och försöker samla värmen så att jag inte blir mer förkyld än vad jag redan är. Har för mig att jag hade skrivit några inlägg innan att jag inte ville åka hem till Sverige än, eller jag kanske hade denna konversation med bästevän, ändå. Jag vill hem haha. Satt och tänkte på det igår natt när jag skulle sova. Hur skönt det skulle vara att ligga i min säng och se min familj när jag vill och duscha i min dusch utan att oroa mig över att gasen kommer att ta slut! Haha fyfan alltså, helt otroligt skönt det kommer att bli att komma hem till älskade och åh så saknade Sverige. Börja röra sig i sina kretsar, söka utbildningar och ta igen mitt liv. Inte det liv jag hade innan nej, utan det liv jag skapat för mig själv nu. Jag kanske inte har ändrats jätte mycket sen jag åkte, det har bara gått tre månader. Men något har hänt, jag har ändrats i tanke, själ och hjärta och det är jag glad för. Har börjat uppskatta det viktigaste i mitt liv vilket är Gud och min älskade familj. Kommer även bli skönt att börja plugga igen och jobba lite så man kan röra på sig här i livet.

Nej, nu ska jag fortsätta prata med min underbara mor och kanske börja sminka mig lite. Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0