Ah men ofta.

Jag tänker inte be om ursäkt eller inte stå för det jag skrev innan, ni vet vilken jag menar.
Jag är inte perfekt, jag har mina fel, jag har även mina likes and dislikes.
Jag ogillar sådana tjejer, kvinnor, töser. Jag ogillar många sorters människor pga. olika anledningar.
Varför? Jo för att jag är mänsklig. Så enkelt är det.
Och jag borde få stå för mina åsikter, jag borde få försvara det jag tycker och jag borde få säga det om jag så skulle vilja göra det.
Nu framstår jag mig själv som världens elaka människor, men inte en gen i min kropp är ond. Iaf inte fullt ut, haha.
Jag förlåter men har dock svårt att glömma. Jag är känslig och även en hård blick som inte var menad får mig att känna oro. Jag gråter, precis som alla andra människor, och jag hatar det. Jag blir ledsen för småsaker, arg, irriterad, glad, lycklig. 

Att jag dessutom väljer att skriva det i min blogg så är det min ensak. Min irritation är riktad mot en person bara.
Och jag är inte dum. Jag drar inte alla över kam, kom igen vad tänker ni med?
Jag är smart nog att inse att vissa av dessa fall är pga dom söker efter kärlek. Uppmärksamhet.
Töser som vuxit upp i en problem familj, töser vars föräldrar aldrig oroar sig över, töser som bara vill ha kärlek helt enkelt. Dom finner ett sätt att få det, där dom känner sig uppskattade och omtyckta för den dom är.
Det är självklart att vissa av dessa "brudar i grupp numero 1" är ett sånt fall. 
Dom tycker jag synd om. Dom vill jag stötta och hjälpa och hålla i mina armar. Hur sjukt det än låter men det är sanningen.

Men dom som inte är det då? Dom som gör det för att det är "coolt", för att dom vägrar inse vad dom gör.
Hur länge ska man kämpa då som kompis? 
Sitta och lyssna, sucka och säga "Fuck him, du är värd bättre!"? Nää jag håller inte länge vet ni.
Så nääää. Jag håller inte munnen stängd, mina åsikter är en del av den jag är. Hur snäll jag än är annars så har jag mina starka åsikter. 

Aja, puss hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

förstår vad du menar nu, missförstod dig lite i det förra inlägget, ber om ursäkt!

2011-08-09 @ 21:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0