Så enkelt är det.

Jag lever inte livet så som ni gör.
Med fester, alkohol osv. Det har aldrig intresserat mig.
Jag säger inte att det är fel. Jag säger bara att jag prioriterar annorlunda än er. Så när någon säger "lev livet innan du gifter dig och har barn" så ska ni veta att jag faktiskt lever livet redan nu. Som gift.
Jag behöver inte det ni anser att jag behöver.
Glöm inte att du och jag prioriterar annorlunda.
Ni kanske ville bli äldre för att kunna gå ut och festa och möta alla olika sorters människor. Ha kanske lite one-night stands.
Men när jag var liten var min dröm att gifta mig en ung och få barn i en ganska ung ålder. Och jag har mina privata anledningar till varför jag vill ha det så.
Det enda misstaget jag gjort är att jag valde fel utbildning, men jag har så många år att ta igen det där.
Välkommen till Sverige. Ett land som låter 40 åringar att plugga om och jobba med något annat. Det är inte i många länder man kan göra så och jag är tacksam över att få bo i ett sånt land. För vad som än händer, så löser det sig.
Så tack så mycket för er oro, men jag lever redan livet.

Ciao bellas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0